Ga naar de inhoud

Ik ben gestopt. Weekupdate #1

3 oktober 2017 Leestijd:

'Voor de rest ben ik pokkechagrijnig...'

Weekupdate #1

02 oktober 14:10 uur.

50 x aan roken gedacht.

49 x door collega’s die vragen hoe het met me gaat.

Zonder gekheid, het gaat best okay op de momenten dat het goed gaat. De standaard moeilijke momenten zijn: na het opstaan, na het eten en bij een drankje. De apps zeggen dat ik het hartstikke goed doe.

DE BADGES:

Ik heb al best veel badges verzameld:

  • Van de Stoptober-app heb ik de Trekbreker badge gekregen omdat ik op de ‘noodhulp’-knop drukte. Niet dat ik die hulp direct nodig had, ik was vooral nieuwsgierig naar wat er zou gebeuren.
  • In de QUITNOW app heb ik het Spaarvarkentje verdiend. Ook niet geheel onbelangrijk.

Badges/beloningen/trofeeën zijn altijd leuk, toch?

DE VOORUITGANG

SCROLSCROLLSCROLL

Voor mij werken de statistieken erg goed. Vooral omdat ik  fysiek nog geen verschil ervaar. Dan kijk ik naar de wetenschap en die zegt me wat er allemaal in mijn lichaam aan de hand is. Ik ben benieuwd wat jullie manier is om de vooruitgang bij te houden.

MIJN GEWOONTES

Vooral in de ochtend gooi ik mijn schema om. Ik ga nu eerst douchen voor dat ik mijn hond Mac uitlaat. Dat doe ik expres omdat ik dan na de wandeling meteen de deur uit kan, in plaats van met een bakje koffie op mijn balkon mijn eerste sigaret roken.

Ik verander de looproute naar mijn werk en vermijd hierbij de rokersplek. Voor de rest ben ik pokkechagrijning maar het is mijn eer te na anderen daar mee op te zadelen. Best nog wel een beetje moeilijk hoor, die eerste paar dagen…

Maar goed, zoet en zuur horen bij het leven toch?

Hou vol allemaal,

Groeten, Rogier

Wil jij ook deze apps?

Download ze hier

Stoptober: iOS en Android

QUITNOW: iOS en Android

Quit Tracker: Android

Stoptober